- Szczegóły
- Opublikowano: czwartek, 13, styczeń 2011 15:22
- Standardy audiodeskrypcji do produkcji audiowizualnych
- Strona 4
- Strona 5
- Strona 6
- Strona 7
- Strona 8
- Strona 9
- Strona 10
- Strona 11
- Strona 12
- Strona 13
- Strona 14
- Strona 15
- Strona 16
- Strona 17
- Strona 18
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 21
- Strona 22
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 31
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 40
- Strona 41
- Strona 42
- Wszystkie strony
Strona 36 z 40
- Czy używałeś subiektywnych przymiotników i przysłówków? Które z użytych przez ciebie określników są konieczne? Które są jedynie dla ozdoby?
- Czy Twoje opisy nie zawierają zbędnych słów? Czy powiedziałeś jedynie tyle, ile potrzeba? Czy powtarzasz jeden opis różnymi słowami?
- Czy dokonałeś nadmiernych poprawek i ucierpiała na tym płynność opisu? Czy jakość dźwięku współgra z nastrojem, który pragniesz przekazać? Gdy czytasz swój opis, to czy brzmi on gładko i naturalnie? Czy da się wyeliminować z niego słowa wywołujące drażniące dźwięki?
- Czy Twój opis nie zawiera zbędnej interpunkcji? Czy zastosowana interpunkcja ułatwia zrozumienie opisywanej chwili? Czy znak interpunkcyjny na końcu linii jest konieczny, czy może wystarczy jedynie pauza?
- Czy zastosowane przez ciebie środki wyrazu są zgodne z nastrojem obrazu? Czy nastrój jest widoczny bez jego opisywania? Czy zwróciłeś należytą uwagę na to, jak małe słówko lub zaznaczenie pory dnia może zmienić nastrój twego opisu?
- Czy stworzyłeś za pomocą słów emocjonalne reakcje u odbiorcy? Czy opisujesz to, co wywołuje dane wrażenie? Czy nie interpretujesz, nie wyjaśniasz odczuwanej emocji? Czy polegałeś na empatii oraz zdolności odczuwania widza?
- Czy Twój opis jest spójny? Czy jego fragmenty łatwo jest ze sobą połączyć?
- Czy zachowujesz porządek postrzegania? W jakiej kolejności przedstawione zostały elementy sceny? Czy przestawiłeś je dla efektu i zaryzykowałeś pomieszanie ich przez widza?
- Czy twój opis nie jest przeładowany informacjami, a może jest zbyt lakoniczny, mówi za mało? Czy zawiera coś zbędnego, a może pomija coś ważnego? Czy słuchaczowi uda się odróżnić to, co zasadnicze, od tego, co jest mniej istotne?
- Czy intelektualizujesz zamiast pozwolić słowom mówić za siebie? Czy wyrzekłeś się swej zależności od porównań i metafor, emocjonalnego związku ze swym opisem, by móc obiektywnie poprawić zawarte w nim błędy i ocenić jego odbiór przez innych?